D. Winnicott pszichoanalitikus bevezette az elég jó anya fogalmát. Szerinte nem kell tökéletes szülőknek lennünk, mentálisan egészséges gyermeket nevelhetünk akkor is, ha csak "elég jók" vagyunk. De mi az elég jó kérdem én? Ha egyszer-kétszer feszült vagyok/nap/hét/hónap még belefér? Megvédem, biztonságot adok vagy túlóvom, gúzsba kötöm? Na és mikortól vagyok már nem elég jó? A választ nem tudom, talán Winnicott sem tudta. Olyan leírást nem találtam, hogy heti kétszer szabad kiabálni, egyszer nem betartani az ígéretünket és háromszor visszautasítani játékra hívó gyermekünket "mostnemérekrá" címszó alatt. Szerintem a tökéletes szülőség veszélye senkit sem fenyeget, de azért jó, hogy megtudtuk, nem is kell annak lennünk. Viszont törekednünk érdemes rá, mert így ha néha hibázunk, még biztosan elég jók vagyunk!

Címkék: anya megvéd pszichoanalitikus elég jó anya Winnicott tökéletes szülő túlóv

A bejegyzés trackback címe:

https://pszichoanyci.blog.hu/api/trackback/id/tr325431782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása